Signalizace na jednokolejné trati
Čtyřsvětelná návěstní soustava na meziměstské trati Liberec - Jablonec n. N.
V letech 1983, 1984, 1986, 1988 a 1993 došlo na trati do Jablonce k řadě
srážek se společnou příčinou - nedodržení křižování ve výhybně. Bylo štěstím,
že nikdo nepřišel o život, mnoho osob však utrpělo těžká zranění. Teprve po
této sérii nehod byla dokončena již léta prováděná montáž signalizační
a zabezpečovací soustavy. (Sto let městské dopravy v Liberci, DP města Liberce, 1997)
|
|
|
1. Jednokolejný traťový úsek i následující výhybna jsou volné.
|
|
|
2. Jednokolejný traťový úsek je volný, v následující výhybně
je tramvajový vlak ve stejném směru jízdy.
|
|
|
3. Jednokolejný traťový úsek je volný, v následující výhybně je vlak v protisměru
nebo vlaky v obou směrech.
|
|
|
4. Jednokolejný traťový úsek je obsazen vlakem jedoucím stejným směrem nebo
Protijedoucí vlak právě odjíždí z výhybny (a má právě zelený signál {6}).
|
|
|
5. Jednokolejný traťový úsek je obsazen vlakem jedoucím v protisměru.
|
|
|
6. Potvrzení při odjezdu z výhybny. Jednokolejný traťový úsek je volný.
Zabezpečení, aby na signály {3} nevyjely protijedoucí vlaky současně.
|
|
|
"Násled"
V případě, že v daném jednokolejném úseku jede
více tramvajových vlaků za sebou, musí být první vlak označen
za čelním sklem tímto znakem.
|
|
Odkaz
Bližší informace naleznete na adrese
members.tripod.com/~Bedl/signlbc/.
|