-> Tramvaj
Vozidla: | Tramvaj T6A5 | Technické údaje | Fotografie  

Tramvaj T6A5

Tramvaj T6a5

Jednosměrný motorový vůz T6A5 je vybaven podvozky s dvojím vypružením a tyristorovou regulací TV3 se skluzovou a smykovou ochranou. Vozy T6A5 mohou být provozovány samostatně nebo spřažené do souprav, ovládaných z jednoho řidičského stanoviště. Mají automatická spřáhla Sécheron, která umožňují spojit vozy nejen mechanicky, ale i elektricky včetně trakčního proudu, takže odpadá nutnost používání druhého sběrače.

Podvozky jsou dvoumotorové s podélně uloženými motory. Vypružení z vinutých ocelových pružin s pryžovými dorazy je doplněno hydraulickými tlumiči. Součástí podvozku je mechanická kotoučová brzda e elektromagnetická kolejnicová brzda s přísavnou silou 7 t.

Skříň vozu je svařena z ocelových profilů a obložena plechem. V nástavbě na střeše je umístěny brzdový a výhybkový odporník. Podlaha vytvořená z vodovzdorné překližky je polepena neklouzavou pryžovou podlahovinou. Vůz je vybaven třemi výklopnými dveřmi IFE s elektromechanickým ovládáním, tlačítkovou předvolbou otevírání dveří a ochranou proti sevření. Sedadla pro cestující jsou čalouněná v uspořádánií 1+1 (1. série) nebo 2+1 (2. a 3. série). Vnitřní osvětlení zajišťují zářivková svítidla, napájená z baterie pomocí samostatných měničů. K vytápění se používají elektrické topnice umístěné v bočních kanálech vozové skříně, přirozené větrání je zajištěno vyklápěcí horní částí oken a třemi střešními klapkami. Vůz je již od výrobce vybaven polopantografem od firmy Stemman.

Každý vůz má jedno stanoviště řidiče v uzavřené kabině s posuvnými dveřmi a tónovanými skly. Řízení vozu je ruční pomocí řadiče (7 stupňů pro jízdu a 7+2 pro brzdu). Panel řízení je nově uspořádán včetně integrovaného ovladače palubního počítače.

U tramvajového vozu je použita elektrická výzbroj TV3 s tyristorovou pulsní regulací. Trakční motory jednotlivých podvozků jsou spojeny trvale do série a jsou řízeny jedním pulsním měničem při rozjezdu a elektrodynamickém brzdění. Pro bateriové hospodářství je použit statický měnič. Součástí elektrické výstroje je i systém protismykové a protiskluzové ochrany. Vývody elektricky ovládaných pískovačů jsou nejen před první nápravou, ale i před levým kolem třetí nápravy.




Zvláštní poděkování: DPMB    © tram (zavináč) tram.webzdarma.cz 2001