Vozidla: | Tramvaj T3 | Technické údaje | Zábrzdné dráhy | Fotografie |
Tramvaj T3Tramvajový vůz typu T3 je čtyřnápravové jednosměrné vozidlo s poloautomatickým řízením PCC pomocí zrychlovače. Vozy T3 mohou být provozovány samostatně nebo spřažené do souprav, ovládaných z jednoho řidičského stanoviště. Oproti vozům T2 mají nižší hmotnost díky použití moderních hmot (např. skelný laminát). Vůz má troje elektricky ovládané skládací dveře. Podvozky jsou odpruženy pomocí pryžových prstenců a vinutých pružin. Každý podvozek má dva elektromotory s cizím chlazením. Součástí podvozku je mechanická čelisťová brzda, umístěná na prodloužené hřídeli motru, a elektromagnetická kolejnicová brzda. U tramvajového vozu je použita elektrická výzbroj s odporovou regulací. Trakční motory na každém podvozku jsou trvale spojeny do série. Obě paralelně spojené dvojice motorů jsou řízeny zrychlovačem, který plní funkci rozjezdového a brzdového rezistoru. Chlazení zrychlovače, trakčních motorů, dobijení baterie a napájení palubní sítě zajišťuje motorgenerátor (elektromotor na trakční napětí spojený s dynamem na 24V). Prostor pro cestující a pískovače jsou vytápěny pomocí topnic umístěných pod sedačkami. Vnitřní osvětlení zajišťují zářivková svítidla. Laminátové (původně koženkové) sedačky jsou uspořádány příčně (1+1). Sériově vyráběné vozy T3 byly do Prahy dodávány v letech 1961 až 1976.
|